NoorwegenOnline.com
Onroerend goed

Warning: kop(/home/noorwege/www/poll_current_id.inc): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 180

Warning: kop(): Failed opening '/home/noorwege/www/poll_current_id.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/ezpublish/php-4.3.11/lib/php') in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 180
Poll - Stem nu!

Warning: file(/home/noorwege/www/currencies.ser): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 196

Warning: implode(): Argument to implode must be an array. in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 196

Forum
noorwegenonline.com / forum / juni 2002 / 2266

Wie heeft ervaring met invoeren auto in Noorwegen?

Lees verder op de nieuwe site: Wie heeft ervaring met invoeren auto in Noorwegen?

Naam: monaOnderwerp: Wie heeft ervaring met invoeren auto in Noorwegen?Datum: 19-03-2002
Wie heeft ervaring met het invoeren van auto in Noorwegen, en hoe streng zijn ze, als je niet kan voldoen aan alle eisen die "Tollvesenet" voorschrijven? Zoals 1 jaar op naam b.v. En maakt het wat uit of je als Noor of Hollander een nederlands geregistrerde auto ga invoeren? Wat komt erbij kijken? Hoe lang wachten op Noors kenteken enz.?
Ik ben heel blij met alle ervaring/informatie hierover?
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten
Mona

Naam: jan oussorenOnderwerp: eigen ervaringDatum: 20-03-2002
Volgens mij moet je het doen binnen de eerste 3 maanden dat je in Noorwegen ingeschreven staat, en de auto moet aantoonbaar 1 jaar of langer je eigendom zijn anders kun je het vergeten om hem in te voeren. (ten minste zonder invoerkosten.) Verder moet de auto gekeurd worden om te voldoen aan de noorse eisen. Je kenteken krijg je direct nadat je auto goedgekeurd is door Statensvegvesen.
suc'6

Naam: Eric MonsterOnderwerp: invoeren autoDatum: 22-03-2002
Hallo Mona,

Ik moest mijn auto eigenlijk ook invoeren na 3 maanden aanwezigheid hier (ben zelf verhuist in mei vorig jaar). Maar omdat ik nog steeds niet wist of ik hier daadwerkelijk zou gaan blijven wilde ik de auto niet over laten schrijven. Dat zou me namelijk 77.000 kronen gaan kosten. Ik heb daarom met mijn vader geregeld dat de auto op zijn naam staat (vergeet ook niet dat de belastingdienst in Nederland hier moeilijk over kan doen!!) en rijd nu dus nog steeds met Nederlands kenteken. Officieel moet je dus binnen 3 maanden na emigratie bij Tollvesenet een aanvraag hebben ingediend. Ik weet niet hoe lang he duurt, maar het is wel een dure zaak als je niet aan alle voorwaarden voldoet.

Groeten, Eric

Naam: monaOnderwerp: Bedankt Eric, reactie terug!Datum: 22-03-2002
Hoi Eric,
Bedankt voor je antwoord.
Maar wij(ik met man een zoontje)gaan zeker vergoed naar Noorwegen terug eind april, remigreren dus, ik ben zelf noorse. Heb de pech gehad dat mijn vorige auto vorig jaar total-loss (kondumnert)verklaard werdt, en moest daarom een andere aanschaffen, maar wij voeren hem wel in als "Flyttegods", dus we zien het dan wel.
Maar het verlopig kenteken van de RDW mag je maar 2 weeken mee rondrijden, dus volgens mij zitten we dan een tijdje zonder auto in NO of niet? Een verlopig noorse kenteken is wat ik gehoord heb erg duur? Ik heb al gebeldt met Tollvesenet, maar wilde graag ervaringen van anderen horen! Ga je trouwens alsnog je auto invoren of niet? Hoe ouder die is, hoe goedkoper het wordt toch?
Groetjes van MONA

Naam: monaOnderwerp: Takk for informasjon!Datum: 22-03-2002
Hoi/Hei Jan,
Bedankt voor je reactie, ik kom alleen niet zoveel verder hiermee, maar als je verder mijn verhaal wilt lezen, heb ik een reactie gegeven aan Eric! Misschien weet jij daar nog antwoord op te geven?
Bij voorbaat dank!
Groetjes van MONA

Naam: Eric MonsterOnderwerp: De reactie op de reactie.Datum: 23-03-2002
Hai Mona,

Het moment dat mijn auto wordt genaturaliseerd tot Noor gaat er inderdaad wel aankomen ja. Ik had het geld ervoor al wel gereserveerd, maar ik wilde het uitstellen totdat ik zeker wist of ik hier in Noorwegen ga blijven of niet. Het is voor iemand alleen toch een heel stuk moeilijker om te 'overleven', want je hebt niemand om echt op te steunen en kan ook geen zaken, die moeten worden geregeld, verdelen. Maar de moeilijkste tijd is voor mij nu wel voorbij, denk ik. Enige probleem is nu dat mijn ouders niet in Nederland zijn (zijn zelf van die halve spanjaarden omdat ze daar overwinteren) en dus kan de auto niet terug op mijn naam worden gezet. Dus dat zal wel september of zo worden voordat mijn trouwe blikkie een andere 'nationaliteit' krijgt dan ik heb. Volgens mij kan je trouwens redelijk snel een tijdelijke nummerplaat krijgen (maar dat heb ik niet van Tollvesenet!!). Lykke til med flytte til Norge igjen og ha det bra!

Eric

Naam: SharonOnderwerp: invoeren autoDatum: 25-03-2002
op de site van Gert Rietman kun je ook informatie vinden over het invoeren van een auto.

Naam: monaOnderwerp: Takk,men den er kjent!Datum: 26-03-2002
Hoi Sharon,
Bedankt voor je informatie, maar deze site ken ik ook al.
Ik wilde alleen van anderen en hun ervaringen horen.Maar altijd leuk met een reactie.
Hilsen fra MONA

Naam: monaOnderwerp: Takk for det!!!Datum: 26-03-2002
Hallo Eric,
Takk for det.
Lykke til med införselen av din bil også.
Hilsen fra Mona

Naam: CindyOnderwerp: hoe te werk gaanDatum: 27-03-2002
Het belangerijkste vind ik, is GEEN tijdelijk nummer aanvragen. Dit is niet nodig en geeft een hoop extra rompslomp.
Zodra je aankomt in NO ga je naar de tol (met boot of rijden, is dit dus meteen bij de grens). Hier krijg je een formulier wat je in moet vullen. Met dit formulier ga je naar de tol die het dichtst bij je woonplaats ligt. Je krijgt dan te horen hoeveel invoer je moet betalen (indien je auto niet langer in bezit is als 1 jaar). Let op dat dit bedrag heel hoog is. Ik heb twee jaar geleden een auto uit 1989 ingevoerd deze was van mijn ouders en stond pas drie maanden op mijn naam. Mijn ouders hebben hier in nov.1998 fl. 7000,00 voor betaald. De invoer rechten die ik betaalde: NOK 24.000.
Kijk dus even of een nieuwe auto kopen in NO een optie is.
Als het bedrag betaald is, krijg je na verloop van tijd een oproep thuis dat de auto gekeurd moet worden. Als dit gedaan is (je krijgt gelijk te horen of het goed is) krijg je nieuwe papieren en kan je je nieuwe nummerbord ophalen.
Alles bij elkaar neemt dit ongeveer (dankzij de traagheid van de Noren) drie maanden in beslag. In die tijd rijdt je nog gewoon met je NL nummer.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Naam: monaOnderwerp: Tusen takk.Datum: 02-04-2002
Hoi Cindy,
Bedankt voor je reactie, leuk.
Ik weet nu dat ik inderdaad niet een tijdelijk noors kenteken nodig hebt gelijk, als de verzekering doorloopt vanuit NL, kan ik in NO gewoon doorrijden met het Nederlands kenteken.
Handig om te weten van te voren!
Groetjes van MONA

Naam: Martin DegensOnderwerp: wij hebben ervaringDatum: 14-06-2002
Hoi Mona, wij hebben ervaring met het invoeren van een auto. Dus als je meer wilt weten mail maar naar mdegens

Lees verder op de nieuwe site: Wie heeft ervaring met invoeren auto in Noorwegen?

Dit forum is afgesloten.

Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.

Copyright © 2005 NoorwegenOnline.com