NoorwegenOnline.com
Onroerend goed

Warning: kop(/home/noorwege/www/poll_current_id.inc): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 180

Warning: kop(): Failed opening '/home/noorwege/www/poll_current_id.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/ezpublish/php-4.3.11/lib/php') in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 180
Poll - Stem nu!

Warning: file(/home/noorwege/www/currencies.ser): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 196

Warning: implode(): Argument to implode must be an array. in /opt/ezpublish/sites/noorwegenonline.com/inc/html.php on line 196

Forum
noorwegenonline.com / forum / april 2005 / 5796

Noorse naam

Lees verder op de nieuwe site: Noorse naam

Naam: LianneOnderwerp: Noorse naamDatum: 02-03-2005
Ik ben op zoek naar een Noorse naam voor mijn cattery met noorse boskatten.Ik heb al zes namen aangevraagd maar deze zijn afgewezen omdat de naam al bestaat of een bestaande naam er teveel op lijkt.

Wie weet geschikte catterynamen?
(dit is de naam die de, bij mij,
geboren kittens mee krijgen op hun stamboom)
Graag de vertaling er bij alstublieft.

Alvast bedankt,
groeten Lianne.

Naam: DanyellOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 08-03-2005
Hallo Lianne

Ik heb geen idee wat geschikte catterynamen zijn, maar zou Fensalir misschien iets zijn? Fensalir is een paleis uit de Noorse mythologie. De Nederlandse vertaling is Waterhal, of moeraszaal, in het Engels klinkt het beter: Hall of Oceans. Fensalir is het paleis van Frigg (gemalin van oppergod Odin), die daar haar gouden wolken spint. Frigg (of Frigga) is onder andere godin van de vruchtbaarheid en van het moederschap, beide lijken me wel nuttig voor een cattery!

Succes met je cattery, laat je nog eens horen wat het geworden is? Ik ben wel geïnteresseerd in Noorse boskatten dus wellicht kom ik nog eens kijken!

Groetjes,
Danyell

Naam: JanOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 08-03-2005
Lianne@
Hoe kom je in Nederland aan Noorse boskatten ? Mijn partner wil nog wel een extra kat en mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een Noorse boskat.

b.v.d.

Jan

Naam: Leni RenzenbrinkOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 08-03-2005
'Randi'vind ik wel een leuke naam.

Naam: JohanOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 10-03-2005
HEY

Naam: LianneOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 10-03-2005
Is dat Noors, Johan?

Naam: KaiOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 13-03-2005
Is die kat een mannetje of een vroutje. Ik ben zelf noors, en kan je wel duizend noorse kattennamen geven :)

Naam: LianneOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 18-03-2005
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik ben er al mee aan de slag gegaan en benieuwd wat het gaat worden.

Groeten, Lianne

Naam: LianneOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 26-03-2005
Hallo Allemaal,

Ik wil even laten weten dat de catterynaam "fensalir" geworden is.
En mijn website dus: link of
link

Groetjes Lianne

Naam: DanyellOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 26-03-2005
Hartstikke leuk (en ik ben al wezen kijken op je website).

Veel succes met Fensalir gewenst!

Groetjes,
Danyell

Naam: LianneOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 02-04-2005
Dankje.

Groetjes, Lianne

Naam: janetOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 21-04-2005
Hallo Lianne,

Ja, Noren zijn prachtige katten is je catterynaam al aangenomen??
Mijn cattery heet Nidaros de oude naam van Trondheim omdat onze eerste Noor daar wegkomt.

Groetjes.

Janet

link

Naam: mariekeOnderwerp: Re: Noorse naamDatum: 21-04-2005
Onze kinderen in Noorwegen hebben ook een prachtige Noorse boskat. In de winter is het een hele mooie poes, maar in het voorjaar scheren ze de lange haren af, omdat de poes daar veel last van heeft. Ook ivm teken, die daar erg veel voorkomen.
Leuke foto's trouwens!

Lees verder op de nieuwe site: Noorse naam

Dit forum is afgesloten.

Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.

Copyright © 2005 NoorwegenOnline.com